Utazás egyedi igények alapján
*
Ajánlatkérés
HÍVJON MINKET!
+36 1 332 6666
*
Visszahívás kérése
KÉRJÜK TEKINTSE MEG KATALÓGUSAINKAT
Ázsia, Afrika, Európa, Amerika, Latin-Amerika
Árlista letöltése
Kína, India, Nepál, Tibet, Tajvan, Vietnám, ...
Árlista letöltése
Mivel utazni mindannyian szeretünk, vásároljon és ajándékozzon vásárlási utalványt szerettel, barátai, partnere vagy ügyfelei részére!
*
Vásároljon ajándékutalvanyt!

Repülőjegy foglalás

Foglalja  repülőjegyét is nálunk!
Az Atlasz World Travel 1999. óta  vezető szerepet tölt be az külföldi utazások szervezésében és repülőjegy értékesítésben.
5 érv amiért nálunk érdemes foglalni a repülőjegyét:
1.     Mindenkor az utazó igényeinek megfelelő és legkedvezőbb díjtételeket ajánljuk.
2.     Nálunk nincsenek "rejtett" egyéb költségek,
3.     Személyre szabott szolgáltatást nyújtunk,
4.     Gyakorlott utazási tanácsadóink segítenek utazásának megszervezésében,
5.     és… számunkra az Ön utazása a legfontosabb!
 
A repülőjegyhez( menetrend szerinti, fapados és charter) kapcsolódóan vagy önálló szolgáltatásként és működik  a szállásfoglalás, gépkocsi bérlés baleset, betegség és poggyász biztosítás kötése, valamint  nemzetközi vonat, busz, hajó és kompjegy értékesítés.
Szolgáltatásainkat helyfoglalási rendszerünkön és az egész világot behálózó partnerhálózaton keresztül magas színvonalon biztosítjuk ügyfeleink részére.
Kérjük,repülőjegy igényét az adatlap kitöltésével küldje el. Utazási tanácsadónk hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot.
Köszönjük!
 

 

 

Légitársasági hírek a nagyvilágból

 

 

A380-assal repül az Emirates Bécsbe

Így ünneplik, hogy 10 éve repül az Emirates Dubajból Bécsbe.

2014. május 26-án az Emirates légitársaság Airbus A380-as kétszintes, négyhajtóműves, széles törzsű utasszállító gépe Dubajból Bécsbe repül – helyettesítve a Boeing 777-300ER típusú, kéthajtóműves repülőgépét. Ez azonban csupán egy egyszeri járat lesz, a légitársaság ezzel ünnepli ugyanis, hogy 10 éve jár az Emirates a Bécs-Dubaj útvonalon.

Az Airbus A380-ason 427 turistaosztály, 76 business és 14 first class ülőhely van, míg az útvonalon jelenleg rendszeresen közelekedő Boeing 777-esen 310 turistaosztályú, 42 business és 8 first class ülőhely található.

Az Emirates A380-asa
Az Emirates A380-asa

A Bécs-Schwechati nemzetközi repülőtér munkatársától megtudtuk, hogy a kifutópálya alkalmas A380-asok rendszeres fogadására, azonban terminálrészről néhány módosítás szükséges. A reptér abban az esetben intézkedik a változtatásokról, ha egy légitársaság rendszeresen repülne oda A380-assal. Korábban két esetben szállt le – szintén promóciós célból – ez a típusú utasszállító Bécs repülőterén, mindkét esetben a Lufthansa járatai.

A visszaút indulási ideje közel 2 órával későbbre – május 27-re – tolódott, és a járatszám is módosult.

 

 

 

Már az EasyJet gépeken is használhatjuk a mobilt

Hétfőtől az easyJet összes járatán engedélyezik az e-könyvek, táblagépek és mobiltelefonok használatát.
K

Április 14-től az easyJet minden utasa használhatja a repülések alatt hordozható elektronikus eszközeit a gépek fedélzetén, beleértve a laptopokat, DVD lejátszókat, táblagépeket és repülő üzemmódba helyezett mobiltelefonokat - egészen a felszállástól a leszállásig.

Az új intézkedés tökéletesen megfelel a biztonsági előírásoknak, így mindenki nyugodtan, megszakítás nélkül filmezhet, olvashat, vagy intézheti céges e-mailjeit repülés közben is.

Néhány hónappal ezelőtt az easyJet a mobil beszállókártyák használatát is elindította hálózatának 85%-án.

 

 

Megérkezett az első izraeli fapados Budapestre


Elindította budapesti járatait az UP, az izraeli El Al légitársaság diszkont modellben működő részlege, az első járat szerda délelőtt landolt a ferihegyi repülőtéren.

A légitársaság a nyári menetrendi időszakra több gépet állított forgalomba, napi két járatot üzemeltetnek szombat kivételével, így hetente 12 járat közlekedik majd Budapest és Tel Aviv-Ben Gurion repülőtér között.

Ahogy korábbi cikkünkben is megírtuk, Budapestre április és június között hetente 8 járat fog közlekedni – minden hétköznap és vasárnap reggel, illetve csütörtöki és vasárnapi napokon este is –, júniustól ezt kiegészíti egy hétfő esti járat is. A legnagyobb járatsűrűség júliustól októberig várható: ekkor 12-szer repül majd az UP Tel Aviv és Budapest között – szombat kivételével minden nap kétszer (reggel és este). Októbertől visszatérnek a heti 9 járatra.

MTI Fotó: Illyés Tibor
MTI Fotó: Illyés Tibor
Biztató eredmények

Váradi János, az El Al magyarországi vezetője a járatnyitó sajtótájékoztatón azt mondta, a légitársaság, az útvonal és a Budapest Airport is "jobban teljesít", idén az első negyedévben 16 százalékkal több utast szállítottak az előző évihez képest, viszont az átlagos jegyárak 20 százalékkal csökkentek. Tavaly egész évben 27 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el izraeli utasok a magyar szállodákban, és az Izraelbe látogató magyar utasok száma 38 százalékkal emelkedett, elérte a 11 ezret.

Az UP az El Al része

Hangsúlyozta: a UP nem leányvállalat, vagy külön cég, hanem egy márka, amely az El Al része, de diszkont formában működik. A gépeket 180 székesre rendezték be, és egyes szolgáltatásokért fizetni kell, viszont biztosítják az átszállást, központi repülőtereket használnak, és az El Al személyzete szolgálja ki a járatokat.

Az előző évben a vezérigazgató elmondása szerint 624 járatot közlekedtetek, erre az évre 852 járatot terveznek, 37 százalékkal többet, így a tavalyi 74 ezerről 125 ezerre nőhet az utasszámuk, idei kapacitásaik 77 százalékát már lekötötték.

MTI Fotó: Illyés Tibor
MTI Fotó: Illyés Tibor


Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója azt mondta, nagy megtiszteltetés volt a ferihegyi repülőtérnek, hogy az elsők között választotta ki az El Al új márkájának bevezetéséhez, és bízott benne, hogy a járat minden előzetes elvárást teljesíteni fog.

Az El Al a budapesti UP-járat vezetésével egy időben Berlinbe, Prágába, Kijevbe és Lárnakára indította el a diszkont formában működő járatokat.

Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy a fedélzeten turista- (Economy Class) és emelt szintű turistaosztály (Economy Class Plus) közül választhatnak az utasok, és kétféle jegy elérhető: UP Basic Ticket és UP Smart Ticket. Előbbi vásárlása esetén minden extráért fizetnie kell az utazónak, míg az utóbbi árában már számos szolgáltatás elérhető és a feltételek is rugalmasak.

 

 

 

Hatvanegy újgenerációs Boeinget vesz az Air Canada


Hatvanegy újgenerációs, Boeing 737 MAX repülőgép rendelését véglegesítette kedden az Air Canada, az üzlet értéke listaáron 6,5 milliárd dollár - közölte kedden a Boeing az MTI-vel.


A kanadai légi fuvarozó 33 darab 8-as és 28 darab 9-es variánst rendelt meg Everettből, és opciót szerzett további 18 és jogot másik 30 737 MAX vásárlására. Az Air Canada jelenlegi keskenytörzsű flottájának lecserélésére használja a gépeket, számításaik szerint mintegy 20 százalékkal csökkentik ezzel az egy utasra jutó költségeket.

Az Air Canada keskenytörzsű flottájában jelenleg nem szerepel a Boeing, a rivális európai Airbus A320-as típuscsaládját üzemeltetik: 78 ilyen gépük van.

Az Air Canada Boeing 787-800 Dreamlinere
Az Air Canada Boeing 787-800 Dreamlinere


A 737 MAX a jelenlegi 737 Next Generation továbbfejlesztett változata, amelyet a CFM International új, a jelenleginél mintegy 10 százalékkal takarékosabb Leap hajtóművekkel és speciális, kettős tollazatú szárnyvégekkel szerelnek fel. A típus első tesztpéldányai várhatóan 2016-ban szállnak fel, az első kereskedelmi repülést 2017 harmadik felére tervezik. A gépekre eddig közel 1800 megrendelés érkezett.

 

 

Még tovább csúszhat az új berlini repülőtér átadása


Várhatóan 2017-ben indul a forgalom az új berlini nemzetközi repülőtéren, az egykori NDK területén kezdett eddigi legnagyobb beruházás befejezése így 6 évet késhet az első tervekhez képest - írta kedden a Bild című német lap.


A beszámoló szerint a beruházás egyik gazdája, a Brandenburg tartományi kormány azzal számol, hogy az eredetileg 2,4 milliárd euróra becsült költségek elérhetik a 8 milliárd eurót, és a kivitelezési hiányosságok miatt már az is szóba került, hogy elbontják a 280 ezer négyzetméteres terminált és újrakezdik az építkezést.

Az állami beruházást irányító társaság felügyelőbizottságának elnöke híresztelésnek minősítette a Bild jelentését. Ugyanakkor Berlin főpolgármestere a napokban jelezte, hogy még több pénz kell majd a projekthez, a felügyelőbizottság következő, áprilisi közepén tartandó ülésén pedig nem jelölnek meg átadási határidőt, mert nem tudni, mikorra fejezhetik be a munkát.

Legalább 5 milliárdos fejlesztésre van még szükség

Szakértők szerint legkevesebb 5 milliárd euróba kerülhet a fejlesztés, és ebben még nincsenek benne a terminál alatti pályaudvar felépítésének, a környező úthálózat fejlesztésének és a felvett hitelek kamatának költségei.

A berlin-brandenburgi Willy Brandt nemzetközi repülőteret (BER) 2006-ban kezdték építeni a szövetségi kormány, a tartományi rangú Berlin és Brandenburg tartomány összefogásával. Az átadást eredetileg 2011 novemberére ütemezték.

 

 

 

Összes donyecki járatát törli a Wizz Air

2

Még tavaly év végén jelentette be a Wizz air, hogy új járatot indít Budapest és az ukrán iparváros, Donyeck között. Az airline route értesülései szerint a légitársaság április 30-tól törli összes donyecki járatát, így a heti kétszeri budapesti összeköttetést, a szintén heti két dortmundi, larnacai, római járatát, továbbá a heti három Milánó Bergamo-kapcsolatot.

 


 

Párizsból Mumbaiba az Air France és Jet Airways közös járatszáma alatt


India vezető nemzetközi légitársasága, a Jet Airways és az Air France bővíti közös járatszámmal kapcsolatos partneri megállapodását, így az utasok számára kibővített csatlakozási lehetőség áll rendelkezésre több mint 50 indiai desztinációba. Az új, közös járatszám alatt közlekedő gépekre már megvásárolhatók a repülőjegyek.

Az Air France kiterjeszti járatszámait a Jet Airways beföldi útvonalain Mumbaiból, Delhiből és Bangalore-ból Chennaiba, Hyderabadba és Kalkuttába közlekedő gépekre.

Május 14-én pedig elindul a Párizs-Mumbai járat is, igy a Jet Airways kiterjeszti járatszámát az Air France Párizs és számos európai város – Nizza, Lyon, Marseille, Toulouse, Barcelona, Madrid, Hamburg, Prága, Dublin, Birmingham, Manchester és Newcastle – között közlekedő repülőgépre, amely zökkenőmentes csatlakozást tesz lehetővé az Indiába utazók számára is.

Jet Airways
Jet Airways

 

 

 

Hétvégétől jár az El Al fapadosa Budapestre


Tel Avivból 5 desztinációba fognak repülni az UP by El Al gépei: Berlinbe, Budapestre, Kijevbe, Prágába és Larnacába; a főszezonban hetente összesen 52 járat lesz. Berlinbe és Budapestre heti 12, Kijevbe és Prágába heti 11, Larnacába pedig heti 6 járat fog ebben az időszakban repülni.

Budapestre április és június között hetente 8 járat fog közlekedni – minden hétköznap és vasárnap reggel, illetve csütörtöki és vasárnapi napokon este is –, júniustól ezt kiegészíti egy hétfő esti járat is. A legnagyobb járatsűrűség júliustól októberig várható: ekkor 12-szer repül majd az UP Tel Aviv és Budapest között – szombat kivételével minden nap kétszer (reggel és este). Októbertől visszatérnek a heti 9 járatra.

Ahogy korábban már megírtuk, a fedélzeten turista- (Economy Class) és emelt szintű turistaosztály (Economy Class Plus) közül választhatnak az utasok, és kétféle jegy elérhető: UP Basic Ticket és UP Smart Ticket. Előbbi vásárlása esetén minden extráért fizetnie kell az utazónak, míg az utóbbi árában már számos szolgáltatás elérhető és a feltételek is rugalmasak.

 

 

 

 

Az első menetrend szerinti orosz járat Sármelléken


Közel 180 utassal a fedélzetén szállt le vasárnap délelőtt Sármelléken az első orosz menetrend szerinti repülőgép, amely ezentúl hetente szállítja az utasokat Moszkva és a Hévíz-Balaton Airport között.


Az első gép fogadása alkalmából tartott sajtótájékoztatón Papp Gábor (Fidesz-KDNP), a repülőteret üzemeltető Hévíz városának polgármestere elmondta: az utóbbi két év törekvéseinek eredménye, hogy már nemcsak charterek, de menetrend szerinti gépek is érkeznek a Balaton melléki reptérre.

MTI Fotó: Varga György
MTI Fotó: Varga György


Amikor két évvel ezelőtt átvette a város az üzemeltetést, az orosz piaci növekedést is megcélozták, amelyben a térségben működő utazási irodák is partnerek voltak. A Vedi Tour, a Robinson és az 1000 Út utazási iroda közreműködésével egyre bővült a charterek száma, majd ezek magas kihasználtságának eredményeként indulhatott el a menetrend szerinti moszkvai járat, amely a várakozások szerint akár hetente többször is érkezhet.
A polgármester kitért arra is, hogy amióta Hévíz átvette az üzemeltetést, az utasok száma évente 30-40 százalékos mértékben bővült. 2012-ben 18 ezren, tavaly pedig már közel 29 ezren vették igénybe a sármelléki repülőteret, idén pedig minimálisan 35 ezer utassal számolnak.

178-an érkeztek az első UTair járattal

Papp Gábor elmondta: levélben kértek és kaptak tájékoztatást a Külügyminisztériumtól és a Magyar Turizmus Zrt.-től, vajon az orosz-ukrán válság befolyásolhatja-e az orosz turisták érkezését, de azt a választ kapták, hogy "nem lesz gond az oroszok beutazásával".
Benkő Attila, a repülőtér ügyvezető igazgatója az MTI kérdésére elmondta: az UTair légitársaság Moszkva Vnukovo és Sármellék repülőtere között közlekedő első járatával, egy Airbus A321-es géppel 178 utas érkezett, és mintegy félszázan utaztak vele vissza. Moszkvából azonban ezzel párhuzamosan megmaradnak még a charterek is, így vasárnaponként az eddigi 137 fős utaskapacitás 350-re növekedett.

MTI Fotó: Varga György
MTI Fotó: Varga György


Hozzátette, hogy a következő hetekben bővül az eddigi nyugat-európai járatok száma is, a hagyományos németországi célpontok mellett áprilistól már Friedrichshafenből és a svájci Bázelből is érkeznek gépek Sármellékre.

300 ezer orosz vendégéjszaka a térségben

Palkó Lajos, a Magyar Tuzirmus Zrt. légiközlekedési stratégiai tanácsadója arról beszélt a sajtótájékoztatón, hogy a korábbi évhez képest tavaly 30 százalékkal több orosz turista érkezett a térségbe, s ők átlagosan 8 éjszakát töltöttek itt. A közel 40 ezer orosz csaknem 300 ezer vendégéjszakát jelentett a szálláshelyeken, s ez utóbbi szám már meghaladja az osztrák turisták tartózkodási idejét.

A Hévíz-Balaton Airporton ugyancsak vasárnap avatták fel a világhírű magyarok falát, amelyről Kepli József János, Hévíz alpolgármestere elmondta: az újkori magyar történelem és kultúra jeles, külföldön is ismert személyiségeinek fotóit és rövid angol nyelvű életrajzát láthatják a repülőtérre látogatók.

A 14 személyiség "önkényes válogatás" eredményeként került a falra, olyanok, akik valamilyen módon kötődtek a térséghez. A képeken Liszt Ferenctől Polgár Judit sakkozóig látható például Petőfi Sándor, Munkácsy Mihály, Solti György és Lugosi Béla színművész fotója és életrajza.

 

 

Új dublini és londoni járatok Budapestről


A londoni Stansted és a dublini repülőterekre fog újabb járatokat indítani a Ryanair Budapestről 2014-es téli menetrendjében. Így a Stanstedre napi 2 helyett napi 3, míg Dublinba heti 5 helyett minden nap egy járat fog repülni.

A Ryanair azzal ünnepelte a megnövelt Budapest-London és Budapest-Dublin járatsűrűséget, hogy 100.000 hely értékesítését kezdte meg egész európai hálózatában 19,99 eurós induló ártól, amelyek április és májusi utazásokra érvényesek. Az alacsony árú jegyeket március 24. éjfélig lehet foglalni, a téli szezon járatait pedig a mai naptól lehet foglalni a légitársaság weboldalán.

 

 

 

 

Az easyJet és az Airbus legnagyobb üzlete


A 135 repülőgép vásárlásáról szóló megállapodást Párizsban véglegesítette a két cég.

Európa eddigi legnagyobb repülőgép-vásárlási üzletét kötötte meg az easyJet az Airbusszal. A légitársaság hivatalos, ünnepi ceremónia keretében is megerősítette a tavaly aláírt, 135 darab A320-as típusú repülőgép vásárlásáról szóló szándékát. A párizsi találkozón Carolyn McCall, a légitársaság vezérigazgatója, Frédéric Cuvillier, közlekedési miniszter és Fabrice Brégier, az Airbus elnök vezérigazgatója vettek részt. A megrendeléssel 10.000 munkahelyet biztosít a cég Franciaországban és Európa-szerte.

 

Idén az easyJet 24 új járatot indít Franciaországban, megerősítve ezzel a nizzai és a toulouse-i bázisait, de 30 százalékos bővítés jelent Bordeauxnak is. A légitársaság emellett Strasbourgban és Figariban is nyit, ezzel együtt 18 francia reptérről 180 járattal repülnek majd az easyJet gépei.

Budapestről áprilistól újra naponta indulnak gépek a párizsi Charles de Gaulle repülőtérre.

 

 

 

 

Kézipoggyász-kisokos az ingyenesen felvihető csomagokról


Az utasok nem szívesen fizetnek felárat a kézipoggyászért, ezért olyan is akad, aki táskát csempész fel a repülőre.

A Skyscanner 1000 embert kérdezett meg, és a felmérés szerint az utasokat zavarják az eltérő csomagdíjak. A lehetséges túlsúly miatt, a megkérdezett utasok közel egynegyede kénytelen további díjakat fizetni a repülőtéren, hogy feladhassák csomagjaikat.

A többség – összesen 82% – szeretné, ha minden légitársaság közös normákat állapítana meg. Ugyanakkor a válaszolók 30%-a elismerte, az utazáskor a legnehezebb ruhákat magán viseli, hogy ne kelljen felárat fizetni, 12% pedig csempészett már további táskát a fedélzetre.

Az EasyJet engedi felár fizetése nélkül felvinni a fedélzetre a legkisebb kézipoggyászt, ami mindössze 50x40x20 cm, míg a Thomas Cook csupán 5 kg-os csomagot szállít díjmentesen. Az Iberia a legnagylelkűbb légitársaság, náluk egy díjmentesen felvihető poggyász mérete 56x45x25 cm, a súly pedig korlátlan. Szorosan követi őket a British Airways, ahol 23 kg lehet a kézipoggyász súlya. A Wizz Air légitársaságnál a kézipoggyász mérete nem haladhatja meg a 42x32x25 cm-t és be kell férnie az utas előtti ülés alá. A Ryanair utasonként egy kézipoggyászt engedélyez, ami maximum 10kg súlyú és 55x40x20 cm méretű, illetve egy darab kisebb táskát, ami maximum 35x20x20 cm méretű.

 

 



 

 

 

Új járatok Ferihegyről nyugatra, keletre, délre


Belgrád, Leeds, Krasznodar - a március végén életbe lépő nyári menetrendi időszakban több új légi járat is indul Ferihegyről.

Március 30-án repül először például a skandináv fapados Norwegian Air Shuttle első járata London Gatwickre. A későbbiekben hetente háromszor közlekedik a gép. Április elsején érkezik Budapestre az Air Serbia első járata, amely onnantól naponta köti össze a szerb fővárost a magyarral. Másnap, másodikától pedig az izraeli nemzeti légitársaság fapados leánya, az UP by El Al közlekedik az anyacég repülőgépei helyett, heti 11 alkalommal Tel Aviv és Budapest között. Április harmadikán mutatkozik be a Jet2.com első leeds-i járata, amely hetente kétszer közlekedik - tudtuk meg a Budapest Airporttól. 

Március hatodikán pedig egy nagy visszatérésnek lehetünk tanúi - legalábbis ha hinni lehet az Airlines Route információinak -, ekkor heti egy, vasárnaponként közlekedő krasznodari járattal tér vissza Budapestre az Ural Airlines, amely 2012-ben még Jekatyerinburggal próbálkozott. A tervezett menetrend szerint október 19-ig közlekedik az orosz járat. 

 

 

 

 

Négy új desztinációba repül a KLM Európában

Négy úti céllal - Bilbaóval, Zágrábbal, Torinóval és Firenzével - bővül a KLM európai hálózata, és nemzetközi kapcsolatait is megerősíti.


A KLM európai hálózata négy új desztinációval bővül: a spanyolországi Bilbao és a horvátországi Zágráb városába is napi rendszerességgel közlekednek majd járatok május 26-tól, míg Torinóba szintén ekkortól már napi két járat fog indulni. Firenze is új desztináció, ám ezen az útvonalon csak téltől üzemeltetnek majd járatokat.

Növelik a már meglévő desztinációkra a napi járatok számát is: Bergen városába ezentúl napi öt, Moszkvába három, Athénba pedig két járat indul.




Kapcsolatokat erősít a KLM

Észak-Amerikában a KLM megerősíti partnerségét az Air France-KLM csoport vállalati partnereivel, az Alitalia és a Delta Airlines légitársaságokkal. Ennek egyik következménye, hogy a KLM 2014 nyarától átveszi egy közvetlen járat irányítását a Delta Airlines-tól Amszterdam és New York között.

Forrás: KLM Facebook oldala
Forrás: KLM Facebook oldala


Közép- és Dél-Amerikában szintén stratégiai együttműködésekkel segítik a hálózat kiterjesztését. Az Air France-KLM a közelmúltban jelentette be, hogy hosszútávú stratégiai partnerséget kötött a brazil GOL légitársasággal, a brazil-európai kereskedelmi együttműködésnek köszönhetően a KLM még több úti célt kínál Brazíliában.

Afrikában a Kenya Airways-szel való partneri kapcsolatnak köszönhetően a KLM tovább bővíti hálózatát: a Kenya Airways a közelmúltban megvásárolt Boeing 777-300 típusú repülőgépét a Nairobi-Amszterdam útvonalon fogja üzembe helyezni.

A közel-keleti és ázsiai hálózaton a cél a stabilizálás és az optimalizálás, a pozíció megtartása az Air France-KLM és az Etihad Airways közti együttműködésnek köszönhető.

 



Kedvelt úti célokba indít új járatokat az Air Berlin

Az Air Berlin légitársaság új járatok indítását és a wifi bevezetését jelentette be a berlini ITB vásáron.

Az Etihad Airways légitársasággal és a oneworld® légiszövetség tagjaival kötött partnerségi együttműködéseknek köszönhetően az Air Berlin jelenleg világszerte több mint 250 célállomással kínál kiváló összeköttetéseket utasai számára. „Gyökereink a turisztikából erednek, és ezeket 2014-ben új útvonalakkal és járatgyakoriság-növeléssel szeretnénk még erősebbé tenni... 2014 második negyedévének elején az Air Berlin lesz az egyetlen olyan németországi légitársaság, amely új üzleti osztályán kizárólag teljes egészében dönthető ülésekkel rendelkezik.

Az év második felében a légitársaság ezen kívül rendelkezésre bocsátja a wifi-elérhetőséget az első repülőgépén, majd fokozatosan bevezeti ezt a szolgáltatást a flotta csaknem valamennyi gépén” – közölte az ITB 2014 turisztikai szakkiállításon, Berlinben Wolfgang Prock-Schauer, az Air Berlin vezérigazgatója.

Ilyen az airberlin business class
Ilyen az airberlin business class

Új turisztikai útvonalak és járatgyakoriság-növelés

2014-ben az Air Berlin turisztikai kínálatát főként a Földközi-tenger üdülőterületeire, valamint a Karib- térségben és az USA-ban található távoli célállomásokra, illetve az Abu-Dzabiba tartó járatok esetében bővíti. A légitársaság ennek megfelelően 10 görögországi célállomásra tartó járatainak gyakoriságát növelte, így Németországból, Ausztriából és Svájcból piacvezető a Görögországba tartó járatkínálat tekintetében.

Az Air Berlin 18 németországi, osztrák és svájci repülőtérről indít járatokat Antalya repülőterére. Idén nyáron a légitársaság törökországi járatok széles választékát kínálja Kölnből/Bonnból, Münchenből, Nürnbergből, Linzből, Grazból, Innsbruckból, Salzburgból, Bécsből, valamint Bázelből és Zürichből.

A ciprusi Larnacával az Air Berlin új célállomást vett fel az ajánlatai közé, amelyet a NIKI-vel együtt kínál Bécsből. Bécsből újdonság a NIKI-vel 2014 márciusától Máltára biztosított összeköttetés is. 2014 márciusától az airberlin új összeköttetéseket indít Düsseldorfból és Bécsből a spanyol fővárosba, Madridba. A Berlinből Madridba induló napi két járat mellett az airberlin március 31-étől szombat kivételével naponta indít járatokat Düsseldorfból Madridba, valamint a NIKI légitársasággal március 10-étől hetente négyszer, áprilistól pedig hetente ötször repíti az utasokat Bécsből a spanyol nagyvárosba.

Az európai turisták számára továbbra is Spanyolország és a Kanári-szigetek a legkedveltebb repülős célállomás. Az Air Berlin 2014 nyarán a Kanári-szigetekre tartó járatainak gyakoriságát ugyancsak növelte; a Münchenből indított járatkínálatot Gran Canaria, Lanzarote és Tenerife Dél célállomásokkal bővítette. 2014 nyarán a légitársaság Németországból, Ausztriából és Svájcból hetente közel 90 000 ülőhelyet kínál Mallorcára, ami hetente 442 járatot jelent összesen 25 németországi, osztrák és svájci indulási repülőtérről.

Palma de Mallorca repülőterén az Air Berlin piacvezető, és Mallorca a jövőben is a légitársaság egyik legfontosabb turisztikai célterülete marad. Mallorcáról a légitársaság ezen kívül kényelmes csatlakozási lehetőségeket biztosít a szintén a Baleári-szigetekhez tartozó Ibizára és Menorcára, valamint számos, a spanyol szárazföldön található városba, például Bilbaoba, Sevillába vagy Valenciába.

A Németországból, Ausztriából és Svájcból induló hetente akár 250 járattal 2014 nyarán Olaszország szintén az egyik legfontosabb szereplő az Air Berlin portfóliójában. Düsseldorfból az Air Berlin egyértelműen a legjobb választás az olasz üdülőhelyekre utazni vágyóknak.

A hosszú távú turisztikai járatok esetében az Air Berlin növelte a Kubába, a Dominikai Köztársaságba, valamint az USA-ba tartó járatok gyakoriságát.

Az Egyesült Államok stratégiai növekedési piacot jelent az Air Berlin számára. Németország második legnagyobb légitársasága növelte a New Yorkba (JFK) és Chicagóba tartó járatok számát, és májustól naponta kétszer indít gépet Chicagóba, valamint hetente 20 alkalommal nonstop járatokat Németországból a New York-i John F. Kennedy repülőtérre.

Emellett az Air Berlin megkettőzi a Berlin és Abu-Dzabi között közlekedő járatok számát is, ezzel a légitársaság mélyíti equity és codeshare partnerével, az Etihad Airways légitársasággal folytatott partnerségi kapcsolatát, és az Abu-Dzabiban található központon keresztül még több csatlakozási lehetőséget kínál utasainak többek között Thaiföldre, Malajziába, a Maldív-szigetekre, a Seychelle-szigetekre, valamint Ausztráliába.

Az Air Berlin 2014 nyarán összesen 12 távoli célállomást kínál a Karib- térségben, az USA-ban, Ázsiában, valamint az Egyesült Arab Emírségekben.

Globális partnerségi kapcsolatok

Az Etihad Airways légitársaság, valamint a Oneworld légiszövetség tagjai révén az airberlin utasai időközben már több mint 250 célállomásra juthatnak el világszerte. Az Etihad Airways Abu-Dzabiban található központján keresztül az utasok csatlakozási lehetőségeket vehetnek igénybe ázsiai és ausztráliai célállomások felé, valamint az arab világba és a Seychelle-szigetekre.

Újdonságot jelenthetnek az Air Berlin utasai számára a mostantól foglalható indiai összeköttetések: Abu-Dzabin keresztül az Etihad Airways légitársaságnak köszönhetően naponta csatlakozási lehetőségek várják az utasokat a következő célállomásokra induló járatokhoz: Bangalore, Chennai, Hyderabad, Kochi, Mumbai és Újdelhi. Az Air Berlin tervei között szerepel Szöul felvétele is az Etihad Airways légitársasággal közös codeshare- hálózatba.

A Berlin és Abu-Dzabi között közlekedő járatok száma további héttel nő, így 2014. október 26-ától az Etihad Airways légitársasággal Abu-Dzabin keresztül már 43 úti cél érhető el a korábbi 19 helyett. A Oneworld légiszövetségi tagságnak köszönhetően egészül ki az Air Berlin globális járathálózata.

A légitársaság főként a Oneworld-partner American Airlines légitársasággal fennálló szinergiát fejlesztette Észak-Amerikában, így már körülbelül 60 csatlakozási lehetőséget kínál codeshare formában, ezzel pedig az Air Berlin utasai számára az USA csaknem valamennyi régiója elérhető.

A szintén Oneworld-partner S7 légitársasággal folytatott együttműködés is pozitívan alakul; az Air Berlin Berlinből, Düsseldorfból és Bécsből naponta két járatot indít Moszkvába. Emellett a légitársaság Szentpétervárra és Kaliningradba is közlekedik. A három orosz repülőtérről az Airberlin utasai számára rendkívül jó csatlakozási lehetőségek érhetők el az S7 oroszországi belföldi járathálózatához. 

Termék és szolgáltatások

Az airberlin 2014-ben szereli fel az első repülőgépét fedélzeti wifivel, majd a szolgáltatást fokozatosan a flotta csaknem valamennyi tagjára kiterjeszti. „Az első légitársaságok egyike leszünk, amely nem csak a hosszú távú járatokon, hanem rövid- és közép távú utakon is elérhetővé teszi a wifit. Ezzel teljesítjük utasaink fedélzeten igénybe vehető további kommunikációs és szórakozási lehetőségekre vonatkozó kívánságát” – mondta Prock-Schauer.

A második negyedévre emellett befejeződik az airberlin üzleti osztályának átalakítása is. A légitársaság a németországi versenytársai közül egyedüliként kínál kizárólag teljes egészében dönthető üléseket az üzleti osztályán, emellett bővítette az üzleti osztályon kínált szolgáltatáskoncepcióját, így minden időpontban rugalmas, személyre szabott és kiváló szolgáltatásokat garantál utasainak. Az olyan további szolgáltatások, mint az elvihető kávé kiszálláskor, tovább növelik az utasok kényelmét.

Az airberlin üzleti osztályán túlnyomórészt különállóak az ülések, így maximális személyes légtér garantált, és valamennyi ülőhelyről közvetlenül elérhető a folyosó. Az airberlin gépein a hosszú távú járatok turistaosztályának átalakítása már befejeződött, így az összes ülés rendelkezik Inseat Entertainment rendszerrel.

A repülés ideje alatt trombózist megelőző lábtámasz gondoskodik az egészségbarát kényelemről. A gyereknek szóló szórakoztató programok mellett légiutas-kísérőink az airberlin valamennyi járatán játékkal kedveskednek a legkisebb utasoknak.

Az airberlin törzsutasai igénybe vehetik a partnerek váróit, valamint az airberlin exkluzív váróit. Nemrég nyílt meg Bécsben az első Németországon kívüli exkluzív váró.

 

Légiközlekedési megállapodás Magyarország és Türkmenisztán között


Magyar-türkmén légiközlekedési megállapodás létrehozására adott felhatalmazást a miniszterelnök.


A Magyar Közlöny legfrissebb számában megjelent miniszterelnöki határozatban a közlekedésért felelős miniszter arra kapott felhatalmazást, hogy jelölje ki a tárgyalásokon résztvevő személyeket, illetve a tárgyalások eredményeként létrejövő szövegtervezetet írják alá. A külpolitikáért felelős miniszternek a megállapodás létrehozásához szükséges meghatalmazási okiratot kell kiadnia. A minisztereknek a megállapodás szövegének véglegesítésére kormányhatározatot kell beterjeszteniük.

Türkmenisztán
Türkmenisztánnak körülbelül 5 millió lakosa van, fővárosa Aşgabat, elnöke Gurbanguly Berdimuhamedow. Az ország Afganisztánnal, Iránnal, Kazahsztánnal és Üzbegisztánnal határos, nyugati oldalán a Kaszpi-tenger határolja. 1991 előtt Türkmén Szovjet Szocialista Köztársaság néven a Szovjetunió tagköztársasága volt, majd 1991. október 27-én kikiáltották a függetlenségét.

Magyarország Türkmenisztánnal február 14-én gazdasági együttműködési megállapodást kötött, a szerződést Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára, valamint Berdi Matiyev türkmén külügyminiszter-helyettes írta alá Budapesten.

Szijjártó Péter a szerződés parafálása alkalmából tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy a magyar cégeknek bőven van lehetőségük sikeres működésre Türkmenisztánban.


Çagalar dünýäsi Pláza Aşgabatban (Forrás: Wikipedia)


Türkmenisztán Magyarország harmadik legjelentősebb kereskedelmi partnere a közép-ázsiai térségben. Az áruforgalom ugyan meglehetősen alacsony, általában 10-15 millió dollár között alakult, de ezt jelentősen növelni lehet, amit mutat, hogy 2013-ban nyolcszorosára - 110 millió dollárra - nőtt egy egyedi üzletkötés hatására. Az államtitkár szerint ez is azt mutatja, hogy Türkmenisztánban van kereslet a magyar termékekre és szolgáltatásokra.

 

Újratervezte belgrádi járatát a TAP


Az eredetileg július 2-i indulással tervezett Lisszabon-Belgrád TAP-járat egy nappal korábban, már 1-én elindul. 

Az eredetileg tervezett éjszakai üzem a heti három járat közül kettő esetében - szerda, péntek - marad, míg kedden már reggel 0930-kor elindul Lisszabonból, 1410-kor száll le Belgrádban, 1455-kor indul vissza.

A szerdán és pénteken helyi idő szerint továbbra is 2200 és 2245-kor indul a portugál fővárosból a gép.

 

Qatar Airways és a Cathay Pacific paktuma


Melynek értelmében egy-egy járatot üzemeltetnek Doha és Hongkong közt, közös kóddal.

A két oneworld-tag légitársaság egyezsége értelmében mind a Qatar Airways mind pedig a Cathay Pacific naponta egy-egy járatot üzemeltet majd Doha és Hongkong között.

A Cathay Pacific három osztályra székezett Airbus A330-300-assal repüli majd az útvonalat. A két légitársaság utasai számára kölcsönösen járnak egymás törzsutas kedvezményei, illetve business utasaik igénybe vehetik a két repülőtér váróit és egyéb prémium szolgáltatásait.

A március 30-tól életbe lépő menetrend szerint a Qatar Airways járata helyi idő szerint reggel 0740-kor indul Dohából és szintén helyi idő szerint 2050-kor száll le Hongkonban. A Cathay éjjek 0145-kor indul, 1440-kor érkezik ugyanezen a viszonylaton.

Hongkongból a Qatar 0130-kor indul, 0540-kor érkezik, míg a Cathay ugyanezt a feladatot este 1840-es indulással és 2250-es érkezéssel abszolválja.

 

 

 

 

Air France: engedélyezett a mobilozás!


Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) döntésének értelmében repülés üzemmódban engedélyezett az elektronikus eszközök használata a repülőgépeken. A Bluetooth és a Wifi használata azonban továbbra sem lehetséges.

Az új szolgáltatásnak köszönhetően az Air France utasok folytathatják a munkát, vagy a játékot, felszállás, leszállás közben, onnantól, hogy elfoglalták helyüket a repülőn, egészen az érkezésig.

Az Air France járatokon az utasok már 2013 júliusa óta használhatják a különböző fedélzeti szórakoztató programokat. Így a légitársaság ügyfelei átlagosan egy órával többet szórakozhatnak, függetlenül attól, hogy mikor szállt fel-, illetve le a gép.

Az Air France is egyetért az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) azon véleményével, mely szerint a biztonságos repülés feltétele, hogy az utasok betartják az előírásokat és követik a személyzet professzionális utasításait.

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség az Európai Unió repülésbiztonságra irányuló stratégiájának központi elemét alkotja. Küldetésük a legmagasabb szintű, közös biztonsági es környezetvédelmi szabványok előmozdítása a polgári légiforgalom terén. A kölni (Németország) székhellyel rendelkező ügynökség már 500 szakértőt alkalmaz, akik közt valamennyi tagállam képviselőit megtalálhatjuk.

 

Rég várt járat indul Brüsszelbe


A jegyeladásait tavaly 6%-kal növelő Brussels Airlines éjszakázó járatot indít a Ferihegyre.

A járat az idei nyári menetrend kezdetével közlekedik majd, némiképp vidámabb éjszakai hangulatot varázsolva a ferihegyi forgalmi előtérre. De természetesen nem ez a járat elsődleges célja, hanem hogy Brüsszelt úgy járhassák meg politukusok, üzleti utazók és akár turisták is, hogy a teljes napot a városban tudják tölteni.

Szintén számítanak az átszálló utasokra 20 afrikai reptérre, valamint Európán belül Madrid, Barcelona, Bilbao, Malaga, Manchester, Birmingham, Koppenhága, Stockholm és Oslo fele kínál az új, reggeli érkezés optimális átszállási időket.

Az új járat Brüsszel National-ról szombat kivételével minden nap közlekedik. 2050-kor indul, 2255-kor száll le Budapesten. Vissza reggel 0630-kor száll fel és érkezik Brüsszelbe kevéssel az első munkahelyi kávé előtt, 0840-kor. 

Hétfő és szombat közt közlekedik Budapestről a déli 12 órás járat, valamint szombat kivételével mindennap repül a délután 1745-ös gép is. Vissza pedig hétfőtől szombatig hazarepülhetünk a 0925-kor és 1510-kor induló járatokkal.

A két főváros között ezentúl az egyben 30%-os kapacitásbővülést jelentő Airbus A319-esek fognak repülni. A négy hajtóműves pufóka Avrojeteket kivonják a flottából a modernizálás jegyében, így a Brussels színeiben hamarosan csak Airbusok fognak repülni.

 

 

 

 

 

 

 

Csak business class lesz a Qatar Airways új londoni járatán

Május 15-én megnyitja napi hatodik Doha-London járatát a Qatar Airways. A járatot egy Airbus A319-es repüli.

De mielőtt bárki csodálkozna, hogy miért egy keskeny törzsű repül ezen az igen forgalmas útvonalon, kijlenthetjük, hogy ez az útvonal azt is elbírja, hogy egy hatodik, közvetlen járat gépén csak business osztály van.

Az A319-est 40 főre székezték Qatarosan pazar berendezéssel. Az ülések teljesen vízszintes ággyá alakíthatók. Unaloműzés gyanánt az elektronikus szórakoztatás teljes tárháza áll rendelkezése, és akkor a kitűnő étkekről még nem is szóltunk. És hogy néz ki belül?

A hatodik járat révén hetente 42-szer lehet eljutni Dohából Londonba; és persze vissza is.

 

 

 

 

 

 

 

 

Moszkva-Balaton járatot indít a UTair


A járat március 23-tól közlekedik.

A Boeing 737-800-as típussal üzemeltetett menetrend szerinti járat vasárnaponként közlekedik majd Moszkva-Vnukovo repülőteréről várhatóan novemberig, de ha jól megy a szekér, akkor télen is repül a madár. 

A gép Moszkvából helyi idő szerint délelőtt 10.50-kor indul és 11.30-kor száll le a Balaton Airport-on. Visszafele 12.50-kor indul a Balatonról és moszkvai idő szerint 17.25-kor érkezik. A járatra - mivel menetrendszerinti forgalomban közlekedik - Magyarországról is lehet foglalni helyeket.

Március 30-tól charter is közlekedik szintén vasárnaponként Hévízre. Ez a tavaly már repült Jakutija színeiben, az 1000 Út utazási iroda gondozásában üzemel vnukovói indulással, novemberig.

A 2013-as szezonban több légitársaság és utazási iroda is kísérletezett az orosz gyógyturisták Balatonra szállításával. Az 100 Út illetve a Robinson Tours egyaránt üzemeltetett chartert a sármelléki reptérre.

Szintén próbálkozott az Air Baltic egy szezon erejéig, de a Riga-Hévíz járat nem hozta a számokat, ezért idén már nem közlekedik.

 

 

 

 

 

 

 

 

Az Alitaliában is bevásárol az Etihad Airways


Végső szakaszába érkezett az olasz Alitalia és az Egyesült Arab Emirségek aAbu Dzabi székhelyű nemzeti légitársasága, az Etihad Airways közötti tárgyalás egy esetleges befektetésről - közölte a két cég vezérigazgatója.

James Hogan, az Etihad és Gabriele Del Torchio, az Alitalia vezérigazgatója közös közleményében azt írta, hogy a következő harminc napban a megállapodás részleteiről egyeztetnek, és minden problémára megoldást kell találni, hogy az Alitalitát fenntartható pályára állítsák.

Korábbi sajtóhírek szerint az emirátusok nemzeti légitársasága akár 40 százalékos részesedést is szerezhet olasz versenytársában. A két cég vezérigazgatója az után jelentette be, hogy közel állnak a megállapodáshoz, hogy Enrico Letta olasz miniszterelnök az emirátusokba látogatott, ahol főként gazdasági kérdésekről tárgyalt Mohammed bin Szaid An-Nahajan sejkkel, Abu Dzabi trónörökösével.

Nem könnyű az Alitaliának

Az Alitalia jelenleg nehéz anyagi helyzetben van, tavaly októberben csődvédelmet kért, miután a tavalyi év első felében 294 millió eurós veszteséget és egymilliárdos adósságot jelentett. A légi fuvarozó nehezen bírja a versenyt a rövid távú útvonalakon a diszkont légitársaságokkal és a nagy sebességű vonatokkal, ezért inkább a hosszú távú járatokra összpontosítanának. Az átszervezéshez viszont pénzre van szükség, annak ellenére, hogy tavaly októberben 300 millió eurós tőkeemelést hajtottak végre a cégben.

Korábban a francia-holland Air-France KLM vezérigazgatója, Alexandre de Juniac újságíróknak azt mondta, ha az Alitalia elfogadja a feltételeiket, akkor hajlandóak megfontolni, hogy segítséget nyújtsanak az olasz légi fuvarozónak, amelyben 7 százalékos részesedésük van. Azt szeretnék, hogy az olasz légitársaság ütemezze át mintegy egymilliárd eurós (300 milliárd forint) adósságát, az eddigieknél nagyobb mértékben csökkentse költségeit, valamint engedje át a társaság teljes irányítását az Air France-KLM-nek.

Forrás: Alitalia Facebook oldala
Forrás: Alitalia Facebook oldala


Az Alitalia tavaly októberben másodszor kért csődvédelmet, előtte 2009-ben, akkor még állami vállalatként élt a lehetőséggel. Akkor olasz befektetők egy csoportja és az Air France-KLM-csoport mentette meg, cserébe a francia-holland társaság 25 százalékos részesedést szerzett az olasz cégben. Az októberi tőkeemelésben viszont nem vett részt, ezért esett tulajdoni része 7 százalékra.

Az 2003-ban alapított Etihad Airways újabban a klasszikus európai légi fuvarosok mumusává kezd válni, jelentős európai piacszerzése miatt. Kevésbé a terjeszkedéssel, mint inkább azzal van bajuk az európai régieknek, hogy az Etihadot más közel-keleti légitársaságokhoz hasonlóan saját hazájában nem sújtja számos olyan adó, és költség, melyet az uniós kormányok rendre kivetnek. Az ilyen háttérrel szerzett piaci befolyás viszont már fejtörést okozhat az öreg kontinens nagyjainak is. Az Etihad résztulajdonos a oneworld-tag airberlinben, kipofozta és 49%-ban megvette az Air Serbia-t, nemrég indította európai regionális légitársaságát, a svájci Darwin Airlines részvényeinek 33,3%-os felvásárlásával  Etihad Regional néven. 

 

 

Még el sem indult a járat, máris sűrítik


A tervezett heti négy helyett minden nap közlekedik majd a KLM Amszterdam-Zágráb járata. A gép típusa is változott. Az eredetileg Fokker 70-es repülni tervezett útvonalon a brazil Embaer 190-es jár majd. 

A járat 1430-kor indul Amszterdamból és 1620-kor száll le Zágrábban. Vissza 1650-kor száll fel és este 1905-kor landol Schiphol-on.

Hasonlóképpen a heti ötre tervezett Amszterdam-Bilbao is napi járattá nemesült. Az utat szintén Embraer teljesíti. Indulás Bilbao fele 1430-kor, Amszterdamba 1735-kor.

 

Az utasok egyszerűen imádják a Ferihegyet


Még soha nem volt olyan jó a budapesti repülőtér megítélése az utasok körében, mint 2013-ban. A 2006 óta bevezetett, repülőtértől független, titkos kérdőíves felmérés alapján tavaly minden tekintetben javult a repülőtér és a szolgáltatások megítélése az utazóközönség véleménye szerint. A Budapest Airport több fontos kategóriában is Európa élvonalába, illetve magasan az európai átlag fölé jutott - tájékoztatott a Budapest Airport pénteken.


Minden idők legjobb értékelését kapta a Budapest Airport tavaly az utasoktól. Mind az üzleti utazók, mind pedig a turisták körében nőtt a budapesti repülőtér „tetszési indexe” 2013-ban. Az utasok véleménye alapján a kereskedelmi szolgáltatások terén különösen erős a budapesti repülőtér, míg egy sor másik szempont alapján, pl. a terminálok tisztasága, illetve nem utolsó sorban a biztonsági ellenőrzés hatékonysága és a repülőtéri személyzet felkészültsége, kedvessége jobb, mint az európai átlag.

A repülőtér üzemeltetője 2006-ban indította el az ún. Airport Service Quality (ASQ), vagyis repülőtéri utas elégedettségi felmérést. Ez egy anonim kérdőíves vizsgálat, amit azonos nemzetközi szabványok szerint egy független piackutató cég, jelenleg a GfK Hungária végez a repülőtér termináljain. A kutatásban Európa 73 repülőtere vesz részt, köztük a budapesti is. A felmérés során 36 szempont szerint értékelhetik az utasok a különböző repülőtéri szolgáltatásokat 1-től 5-ig terjedő skálán. A gondosan összeállított kérdések gyakorlatilag mindenre kiterjednek a terminálon elérhető kereskedelmi szolgáltatásoktól kezdve a biztonságon át a tájékoztatási rendszerekig.

Az elmúlt években a felmérés alapján jól látszott a repülőtér fejlődése. A kutatás kezdetekor erős közepes osztályzatokat kapott a Budapest Airport, ezek az átlagok az utóbbi években már nem csupán megközelítették, hanem több esetben meg is haladták a jó minősítést. Az igazi áttörést a 2. Terminál fejlesztése és a SkyCourt átadása jelentette. 2011 óta meredeken emelkedik a Budapest Airport utas elégedettségi indexe. A növekedés csak az üzleti utazók szegmensében tört meg kissé 2012-ben – érthető okokból, hiszen a Malév eltűnésével éppen a számukra megfelelő légitársasági szolgáltatási színvonal és útvonalhálózat csökkent. Tavaly viszont ebben a csoportban is sikerült ismét javítani.

 

 

Elszipkázza a forgalmat Európa elől Dubaj reptere


2014-ben a világ legforgalmasabb repülőterévé léphet elő Dubaj légi kikötője, miután tavaly megelőzte a párizsi Charles de Gaulle-t és Frankfurtot.

A Dubai International repülőtér sikerének egyik titka, hogy ügyesen szipkázza el az interkontinentális forgalom megy részét a hagyományos nagy európai repülőterektől. Az Emirates légitársaság bázisán a 2012-es 57,7 millió után tavaly 66,4 millió utas fordult meg, miközben az európai második Charles de Gaulle 62 millió, Frankfurt pedig 58 millió utast kezelt 2013-ban.

Ha a növekedés jelenlegi üteme megmarad, akkor Dubaj légi kikötőjének forgalma 2014-ben meghaladhatja a jelenlegi európai piacvezető London Heathrow forgalmát. A brit főváros fő repterén 2013-ban 72,3 millió utas fordult meg, és 3,4%-os volt az utasszám-bővülés, ugyanakkor lassan teljesítőképessége határára ér, hiszen csak két leszállópályája van. Eközben az Öböl-térség fő gyűjtő-elosztó pontját éppen most bővítik, hogy kapacitása elérje az évi 90 millió utast.

Emirates-gépek sorakoznak Dubaj repülőterén - fotó: Konstantin von Wedelstaedt / wikimedia
Emirates-gépek sorakoznak Dubaj repülőterén - fotó: Konstantin von Wedelstaedt / wikimedia

Közben ráadásul már épül az arab ország vadonatúj reptere, az Al Makhtoum, amelynek kapacitása 150 millió fő, és tovább bővíthető 200 millióra. Emlékezetes, hogy 2012-ben a Dubai International ugyanannyi utast szolgált ki, mint Frankfurt (57,5 millió), 4 millióval kevesebbet, mint a párizsi Paris Charles de Gaulle.

A skift.com összefoglalója megjegyzi, hogy az isztambuli Ataturk reptér is egyre jobban kiveszi a részét a nemzetközi légi forgalomból: 2013-ban 51,3 millió utast szolgáltak ki, ami 14%-os növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Ezzel megelőzte forgalomban Madridot, és majdnem utolérte Amszterdam Schipolt, a kontinens jelenlegi negyedik legforgalmasabb gyűjtő-elosztó repülőterét.

Dubajban – amely egyébként az Airbus A380-as szupergépének legnagyobb globális bázisa – az egy repülőgépre jutó utasszám 198, ezzel szemben Heathrow-n csak 154,8.

Erőteljesen bővül egy másik közép-keleti repülőtér, Abu Dhabi forgalma is, tavaly 12%-os erősödéssel 16,5 millió utast szolgáltak ki.

 

 

 

 

 

A hazai utasok kedvenc légitársasága ismét a Qatar Airways


Újra a Qatar Airways állhat a dobogó legfelső fokán, a legnagyobb magyar online repülőjegy-forgalmazó által szervezett „Az Én Légitársaságom 2013” elnevezésű független megmérettetésben. A repjegy.hu oldalt üzemeltető Weco-Online Kft. felhívására a hazai légi utasok második alkalommal írták meg véleményüket repülőútjaikról.

A repjegy.hu oldalon lezajlott felmérés résztvevői 3.150 értékelést adtak le, és 936-an szöveges élménybeszámolót is megosztottak. A tavalyi évhez képest több mint 50%-os növekedés az értékelések számában visszaigazolja, hogy mennyire fontos az utazóknak a kényelmes és jó menetrenddel történő utazás.

A meghirdetett négy kategóriában (légiutaskísérő, fedélzeti ellátás, menetrend, ár-érték arány) nullától ötig lehetett osztályozni a légitársaságok szolgáltatási színvonalát és mindennapi munkáját.

A tavalyi évhez hasonlóan a legtöbb minősítés a vezető fapados légitársaságokra érkezett: 697-en választották a Wizz Airt illetve 405-an pontozták az ír Ryanairt, őket pedig a német Lufthansa követi 272 értékeléssel. Összességében pedig 114 különböző légitársaság szolgáltatásait osztályozták.

„Ugyan a legtöbb szavazat a fapados társaságokra érkezett, a hazai légi utasok még mindig a menetrendre és fedélzeti szolgáltatások minőségére helyezik a hangsúlyt. A mosolygós és segítőkész légi utaskísérő és a minőségi fedélzeti ellátás fontosabb az alacsony repülőjegy áraknál - legalábbis a 2013-as egész éves felmérés eredményei ezt igazolják" – mondta el Habóczki Zsolt, a Weco-Online Kft. ügyvezető igazgatója.

Először a négy kategória díjazottjait ismertették. A válaszadók véleménye alapján a legkedvesebb légiutaskísérőkkel a Jet2.com fedélzetén találkozhatunk (4,70 ponttal), de csak egy hajszállal lett ezüstérmes a Qatar Airways (4,69). Az utasok a görög vendégszeretet emelték még ki: harmadik helyen az Aegean Air (4,63) végzett.

A pontos és rugalmas menetrend, az időben érkezés szintén fontos tényező. Sokszor a távoli repterekről való bejutást is meg kell oldani, így ez cseppet sem elhanyagolható szempont, amikor repülőjegyet foglalunk. A legjobb menetrend kategóriában holtversenyben első helyen végzett Finnair és Austrian Airlines (4,60). A tavalyi kategória-második Qatar most a dobogó harmadik fokára csúszott (4,58).

Talán meglepő, de akárcsak a legutóbbi szavazásban, idén sem termett sok babér a fapados légitársaságoknak az ár-érték arány megítélésében. A kategória első helyén a Qatar Airways végzett (4,66), az Air Malta (4,58), és a holtversenyben harmadik Turkish Airlines és Norwegian Air Shuttle előtt (4,44).

A jegyvásárlásnál fontos szempont a fedélzeten kapott szolgáltatások minősége is, ami leginkább hosszú repülőúton lényeges. A legjobb fedélzeti szolgáltatás díját az Emirates légitársaság képviselője vehette át. Újra második lett a Qatar légitársaságot (4,69), őket követte a tavalyi kategória-győztes Turkish Airlines (4,68).

Dr. Simon András, a Weco Travel ügyvezetője szerint az utasok megunták a kísérleti nyúl szerepét, vagyis hogy rajtuk teszteljék, meddig bírnak sorban állni, mekkora helyre képesek behajtogatni magukat, vagy tudnak-e csomaggal a kézben elég gyorsan futni az átszálláskor. Nagyon reálisan látják az árak mögött lévő értéket, és felelősséggel választanak. Sem a szuper olcsó, de gyenge szolgáltatás, sem a túlárazott luxus nem nyerte el a magyar utasok elismerését.

Az összetett végeredmény alapján „Az Én Légitársaságom 2013” győztese a Qatar Airways lett, 4,65 ponttal. A második Turkish Airlines (4,54), a bronzérmes Emirates légitársaság 4,50 pontot kapott az utasoktól. 

 

 

A Lufthansa pontossági rekordot állított fel 2013-ban


A frankfurti és müncheni járatok több mint 85 százaléka pontosan indult, a csatlakozások és a csomagszállítás megbízhatósága is tovább javult - közölte szerdán a légitársaság.

A Lufthansa pontosság terén 2013-ban érte el története eddigi legjobb eredményét. A Frankfurtból és Münchenből induló járatok több mint 85 százaléka a menetrend szerinti időt követő 15 percen belül felszállt.

Ez a 15 perces időintervallum a pontosság mérésének iparági szabványa a légi közlekedésben. A csatlakozások és a csomagszállítás megbízhatósága is tovább javult. A csatlakozó járatukat lekéső és a leszállás után a csomagjukat hiába kereső utasok aránya kevéssel egy százalék felett volt. Az utasok kiemelten elvárják pontosságot és a megbízhatóságot a nemzetközi hálózati légitársaságként működő Lufthansától.

Ezt a teljesítményt úgy sikerült elérni, hogy közben a müncheni repülőtér kiszolgáló épületének betonkifutóján – Európa egyik legnagyobb építési területén – munkálatok zajlottak és érvényben volt a rendkívül szigorú frankfurti éjszakai repülési tilalom. A jó eredményhez a 2011-ben átadott frankfurti északnyugati kifutópálya is hozzájárult.

A két Lufthansa csomópont tavalyi számai nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedőek. Az Európai Légitársaságok Szövetsége (AEA) 2013. január-novemberi időszakra vonatkozó, novemberben közzétett elemzése alapján a légitársaság arra számít, hogy Frankfurt és München is bekerül Európa legjobb repülőterei közé.

A Germanwingsnél is pontosan indultak a járatok. Tavaly decemberben a légitársaság 90 százalék feletti pontossági arányt ért el, megerősítve ezzel vezető pozícióját az európai diszkont légitársaságok között. 

 

 

Ismét búcsúzik a Ferihegy egy hagyományos légitársaságtól


A változó idők szelére hallgatva - no meg a konkurenciák nem kevés számú utas elhalászásától ösztönözve - vadonatúj koncepció mentén felépített diszkont légitársaságot indít március 30-tól, saját márkájaként az izraeli EL AL.

A részletekről utazási irodák képviselői előtt számolt be a cég magyarországi képviseletének vezetője, Váradi János. Váradi prezentációját megelőzően Ilan Mor, Izrael magyarországi nagykövete mutatta be a most megismerhető Izraelt. Elmondta: országát a világon mindenkinek egyszer legalább az életben látni kell. Nemcsak turisztikai, természeti, kulturális és vallási öröksége, kincsei miatt, hanem azért, mert mindez együtt teszi igazán egyedivé és kihagyhatatlan élménnyé hazáját.

A magyarok úgy tűnik, osztják a nagykövet véleményét, ugyanis a múlt év beutazó számaiból ítélve egyre többen és többen utaznak honfitársaink a bibliai tájak felfedezésére. „A 2013-as év nagyszerű számokat hozott” - mondta Váradi János.

Az El AL 74 183 utast szállított tavaly, ebből több mint 14 ezer honfitársunk váltott jegyet Izraelbe, akik közül 11 ezren az EL AL-t választották, annak ellenére, hogy az útvonalat 2012 decembere óta már a Wizz Air is repüli.

Március 30-ától, a nyári menetrend indulásával Budapest mellett Berlinben, Kijevbe, Prágába és Larnakába is a társaság Boeing 737-800-asai repülnek majd. A Wizz Air A320-asaihoz hasonlóan 180 utasra székezett gép heti tizenegyszer repül a két város között.

Fapadosnak nem nevezhetjük az UP-ot, mert nemcsak economy, hanem economy plus osztállyal is rendelkeznek járatai. Utashídról szállítják be az utasokat, a viteldíjba bennefoglaltatik egy üdítő, valamint a kézipoggyászon túl a jegy árában egy feladott csomag is szerepel.

 

 

 

 

148 új járatot indított a Czech Airlines télen


Örülhetnek a Prágába utazók, mert kedvezményesen parkolhatnak, és a fedélzeti ellátás is javult két járaton.


A múlt év végén a CSA növelte az Oroszországba közlekedő járatai számát, mely közel 150 plusz – 74 oda-vissza – járatot jelentett az eddigi téli menetrendi időszakhoz képest. A Prága-Moszkva, Szentpétervár, Jekatyerinburg, Szamara, Rosztov útvonalakon felmerült igény miatt külön járatokat vezettek be 2013. december vége és 2014. január eleje között.

Forrás: Czech Airlines weboldala
Forrás: Czech Airlines weboldala

A 2013 novemberében végzett környezetvédelmi vizsgálat során a légitársaságnál mindent rendben találtak, és megfelel az emissziós határértéknek és előírásoknak.

Engedmény a parkolásból

A Czech Airlines az utasaiknak is kedvez: a légitársasággal utazók most 40%-kal olcsóbban parkolhatnak a Václav Havel Repülőtér C parkolójában. Ez a kedvezmény automatikusan jár az utasoknak, amennyiben a parkolást a Czech Airlines weboldalán foglalják le. A parkolási idő egytől 90 napig terjedhet. A CSA ezen kívül javítja a fedélzeti ételkiszolgálást a madridi és barcelonai járatain.

Sikeres volt a Czech Airlines 2013-as őszi kampánya is, melynek reklámjáért harmadik díjat nyert a légitársaság a Marketing&Media heti magazin havonta meghirdetett online kategóriájában. Új külsőt kapott 2 ATR, turbópropelleres gép, melyek az új, napi két Prága-Pozsony és Prága-Kassa járatot reklámozzák a pozsonyi repülőtér együttműködésében.

 

 

A világ legjobb légitársasági luxusvárói


Top 10-es lista a skift.com-tól.

10. Qatar légitársaság, London Heathrow Terminál 4

Első látásra azt hihetik, hogy egy elit szórakozóhelyre érkeznek, ahol az egyik oldalon likőrt, a másik oldalon bort kóstolhatnak. Az ebédlőben olajfákat vagy épp különböző gyógyhatású növényeket látni. A falon és a függönyökön arab kézírás díszeleg, a vízcsobogás dallama szintén oldja a várakozás unalmát.

9. Air New Zealand, Los Angeles

A kül- és beltéri váróban hatalmas terasz, kitűnő borkínálat, nyolc zuhanyfülke, reptéri könyvtár vár. A teraszon vízesés és mesterséges vulkán fogad.

8. LAN/TAM, Bogota

Bogota Latin-Amerika legjobb reptere szeretne válni, meg is tesznek érte mindent. A kiszolgálás itt is tökéletes, ha pedig a nagy evés-ivás után pihenésre vágyik az ember, leadja gyermekét a megőrzőbe és lefekhet pihenni.

7. Turkish Airlines CIP váró, Isztambul

A kis részekre osztott nagy térben nagy zongorák, hatalmas kivetítők, medence és a többféle étkezési lehetőség mutatja a török légitársaság üzleti utaztatásban megszerzett pozícióit.

6. Qatar Airways, Doha

Nyugodt, békés hely, a termálfürdő részéből egyből a hotelbe lehet átsétálni. A Skytrax korábban 5 csillaggal értékelte, amit az itt megfordult utasok is alátámasztottak.

5. Lufthansa első osztály, Frankfurt

"Inkább üzleti, mint szórakozási célból épült váróterem, amit nagyon erős és markáns design képvisel"- így a skift. Vérbeli üzletemberek számára készült váróterem.

4. British Airways, Concorde szoba, London Heathrow

Leginkább az éttermét dícsérik. A menü átfogó és alapos, az ételek és a borok pedig szinte a legismertebbek a játékban. Ha egy kis pihenésre vágyik az utas, extra kényelmes pihenőágyak várják.

3. Emirates first class váró, Dubai

Idén a harmadik helyet ez az igényesen elrendezett, három zónából álló váróterem nyerte. Magas színvonaló étterem, fürdő és egészségközpont.

2. Qantas first class váró, Sydney

Fő jellemzői a kifinomultság és az elegancia. Finom faborítás, tiszta fehér és fekete ülések és a piros szín árasztja az utasok felé a nyugalmat. Ez a kortárs környezet biztosítja a pihenést egy hosszú utazás előtt. Emellett az étterem része bizonytalannak és hanyagnak tűnik, de talán a második hely ösztönzően hat majd ennek orvosolására.

1. Cathay Pacific Lounge, Hongkong

A hatalmas terület két részét egy sétálóutca köti össze, ahol a legnehezebb döntésünk az lehet, hogy balra vagy jobbra forduljunk utunk során. A kiszolgálás pedig valóban első osztályú.

 

 

Megkapta a napi harmadik budapesti járatot is a Turkish Airlines


Napi két járat helyett hármat üzemeltet március 30-tól a Turkish Airlines Budapest és Isztambul között - tájékoztatott csütörtökön a Turkish Airlines magyarországi képviselete.

Az eddigi, Isztambulból reggel 08:50-kor és este 18:15-kor induló járatok közé betoldották a 12:15-kor közlekedő gépet. Az új járattal tovább bővül az isztambuli Atatürk repülőtéren elérhető csatlakozások száma számos olyan ország felé is, ahová jelenleg nincs közvetlen járat Budapeströl.

Az útvonalon a Turkish Airlines legnagyobb kapacitású keskeny törzsű gépei repülnek majd. Reggel Boeing 737-900, a délben az eggyel kisebb 737-800, míg este az Airbus A321-ese szállítja az utasokat.

Rövidül a menetidö India két, Pakisztán három nagyvárosa felé, illetve gyorsabban és hatékonyabban érhető el Közép-Ázsia valamint az Öböl régió sok repülőtere is. Ugyanez igaz Kelet-Afrika több üdülő- és kirándulóhelye esetében is.   

A budapesti képviselet szeretné elérni, hogy a reggeli - 08:50-kor induló járatot két órával korábbra tegyék. Amennyiben sikerül a reggeli járatot előre hozni,  akkor megnyílik a lehetőség az Észak Atlanti célállomások aznapi elérésére is, ahová jelenleg csak ingyenes éjszakázással lehet a Turkish Airlines népszerű járatain eljutni A menetrend ilyen optimalizálása az isztambuli reptér résidő kiosztásán múlik. 

Továbbra is repül a Budapest-Isztambul útvonalon a Wizz Air, a fapados azonban a török nagyváros ázsiai oldalán fekvő Sabiha Gökçen-re közlekedik heti négyszer. Mint azt korábban a Turkish Airlines-tól megtudtuk: a Wizz Air isztambuli megjelenésével átalakult a Turkish point-to-point és átszálló utasainak aránya; 60-40% utóbbiak javára, akik elsősorban a Távol-Kelet és India felé veszik az irányt az Atatürk reptéren keresztül.

 

 

Új Germanwings járat Hamburgból


A Germanwings bővíti Hamburgból elérhető kínálatát Németország dél-nyugati részére - közölte kedden a légitársaság.


2014. március 30-án elindítja új járatát a Karlsruhe/Baden-Baden repülőtérre, hétköznaponként két, hétvégenként pedig egy alkalommal. Az új útvonal megnyitása mellett a Germanwings tovább bővíti Hamburg és a Budapestről közvetlenül elérhető Stuttgart között közlekedő járatai számát is egy délelőtti járattal. 

A Germanwings az új légi összeköttetés megnyitásával igen vonzó régiót tesz elérhetővé a hamburgiak számára. A Karlsuhe/Baden-Baden repülőtérről tovább utazva például könnyedén eljuthatnak a Fekete-erdőhöz, Pfalz vagy Elzász borvidékeire.

Az igen erős gazdasággal rendelkező régió ráadásul számos versenyképes középvállalatnak is otthont ad, így a Germanwings az üzleti utazók igényeit is kielégíti. Az Elba-partján fekvő Hamburgba vezető új útvonallal ugyanígy profitálnak a Németország dél-nyugati részén élő egyéni és üzleti utasok.

 

 

A Ryanair egyre jobb fej

Csökkenti a reptéri csomagfeladás díját a Ryanair - közölte pénteken a légitársaság.

Január 5. vasárnaptól az ír fapados az eddigi 60 euró/60 font helyett harmincat - közel 8 600 forint - kóstál az utasfelvételnél feladott szabványos csomag. 60-ról (EUR/GBP) 50-re - 14 500 forint - csökken a beszálláskor, a kapunál feladott szintén szabványos csomag. A csomag súlya 15 vagy 20 kilós lehet.

A Ryanair bevallása szerint ezzel az intézkedéssel a csomgkezelés díjai megfelelnek majd a versenytárs légitársaságokénak.

A légiközlekedési vállalat legújabb intézkedési illeszkedik az utóbbi hónapok ügyfélbarátabbá válásának folyamatába. Ennek során vezette be a légitársaság egyebek mellett, hogy egy áttekinthető honlapon 17 kattintás helyet már 5-tel is eljuthat az utas repülőjegye foglalásáig, vagy a fedélzetre felvihető két kisebb méretű kézipoggyász lehetőségét.

 

 

 

Ambiciózus évet tervez a Turkish Airlines

Flottabővítés, járatsűrítés, új útvonalak és bevételnövelés a terv.

2014-ben 267 gépesre bővíti flottáját a Turkish Airlines. A géppark így 204 keskeny-, 54 széles törzsű valamint 9 cargo gépet tud felvonultatni. A flotta növekedését az úti célok számának bővítése is követi. A tervezett 16 desztinációval 259 repülőtérre közlekedik a Turkish jövőre.

A légitársaság várakozásai szerint 2014 végére az utasforgalmuk eléri az 59,5 milliót. Az irdatlan mennyiségű utasból 26,2 millió belföldi, 32,3 millió nemzetközi járatokon repülő utas, míg a maradék a muzulmán zarándoklatokra közlekedő chartereken repül majd.

A járatok kihasználtságát 78,8%-ra lőtték be, míg a teljes üléskapacitásra jutó utaskilométer 21%-os növekedéssel 141 milliárd lesz. 33%-kal nő a belföldi, 29%-kal a dél-amerikai, 25%-kal az afrikai, 22%-kal a távol-keleti, 20%-kal az észak-amerikai, 16%-kal az európai és 13%-kal a közel-keleti üléskapacitás.

A teher illetve postai küldemények szállítása 23%-ot nőhet előző évhez képest, mely 653 ezer tonnát tehet ki.

A vállalat dolgozóinak számát 2014-ben 18%-kal növeli. Az üzemanyag fogyasztás 23%-kal emelkedik. A tervezett intézkedések hatására a Turkish Airlines 17%-kal növeli értékesítésből származó bevételeit, mely 11,4 milliárd dollár lesz a tervek szerint.

 

Megszűnik a CSA Abu Dzabi járata

A cseh CSA megszünteti Abu Dzabiba közlekedő járatát. Az Etihad Airways-zel közös kód alatt, heti négyszer közlekedő járat január 18-tól már nem repül. A járatot a légitársaság Airbus A319-es gépe repülte.

Március 30-tól, a nyári menetrend kezdetével viszont sűríti a CSA járatait a Prága-Szöül útvonalon. Az Airbus A330-as heti négyszer száll fel a dél-koreai főváros felé.

 

Budapest-Donyeck járatot indít a Wizz Air

A Wizz Airbejelentette, hogy új járatot indít Budapestről Doneckbe, Ukrajnába 2014. április 30-tól.


A járat hetente kétszer, szerdán és vasárnap közlekedik majd. A Wizz Air új járata közvetlenül teszi elérhetővé Kelet-Ukrajnát és az ország egyik legnagyobb városát, amely egyben üzleti központ is. Mostantól az ukrán utasok nem csak Kijevből hanem Doneckből is utazhatnak Budapestre a Wizz Air alacsony viteldíjain. A várakozások szerint az új útvonal hozzájárulhat a magyar turizmus és vendéglátás bővüléséhez. Az új útvonallal kibővülve a Wizz Air Magyarországról elérhető útvonalhálózata 37 útvonalat kínál 2014-ben.

 

 

 

 

A Tunisair visszatér Magyarországra

Szinte biztos, hogy 2014. tavaszán újraindítja menetrendszerinti Tunisz-Budapest járatát Tunézia nemzeti légitársasága. 

Iparági értesüléseink szerint novemberben Budapesten tárgyalt a Tunisair három képviselője, feladatuk volt a jövő évi járatindítás előkészítése. A megbeszéléseken két verzió körvonalazódott: vagy februártól vagy áprilistól indulnak a - kezdetben heti rendszerességű, vagy heti két alkalommal közlekedő - járatok. A hazai utazásszervezők a februári kezdést favorizálnák, azonban a kérdésben még nem született döntés. Az útvonalon várhatóan 126 és 162 közötti ülésszámú repülőgépek közlekednek majd, a négy géptípussal repülő Tunisair az igények függvényében állít majd be megfelelő kapacitású repülőgépet Budapest felé.

Forrás: wikipedia
Forrás: wikipedia

Az újrainduló közvetlen járat mindenképpen kedvezően befolyásolja majd a magyar turizmus alakulását Tunéziában. Különösen a hivatásturizmus és az incentive forgalom növekedhet, de várhatóan a kisebb tour-operátorok is aktivizálják majd magukat - közölte kérdésünkre Leith ben Zakour, a Tunézia Nemzeti Idegenforgalmi Hivatal magyarországi igazgatója. A szakembertől azt is megtudtuk, hogy 21 300 magyar turista utazott idén november végéig Tunéziába, ami közel 2%-os növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Ugyanakkor van még terep a további bővüléshez, mivel 2010-ben majdnem 30 ezer honfitársunk kereste fel az észak-afrikai országot. Számos küldőpiac magához tért egyébként az idén, Skandináviából 14, Nagy-Britanniából 25, Oroszországból 19%, míg Ukrajnából 50%-kal több turista érkezett Tunéziába.

 

Dél-amerikai légitársaságé lehet a LOT


A kolumbiai Avianca tulajdonosa bejelentette, hogy fontolóra veszik az Alitalia vagy a lengyel LOT felvásárlását - írja az 

German Efromovich, az Avianca tulajdonosa a lengyel Rzeczpospolita napilapnak adott nyilatkozata szerint komoly szándékában áll a légitársaság jelenlétét növelni kontinensünkön. Ehhez pedig felmerült a nehéz anyagi helyzetben lévő olasz vagy lengyel nemzeti légitársaság felvásárlása, esetleg másik lehetőségként egy teljesen új európai légivállalat felállítása is.


Reuters hírügynökség tegnap megjelent cikke után azonban a kolumbiai légitársaság egy rövid közleményben jelentette ki, hogy egyik nevezett légifuvarozó átvételében sem érdekeltek, ennek ellenére Efromovich nyilatkozatát nem cáfolják.

"Kénytelen vagyok növelni légitársaságom európai jelenlétét, akár felvásárlással, akár egy új fuvarozó megalapításával. Jelenleg az Alitalia és a LOT iránt érdeklődöm" - közölte a kolumbiai-brazil üzletember szavait a Rzeczpospolita napilap. Efromovich hozzátette azt is, hogy egy esetleges bevásárlási szándékról a 2014-es év első két hónapjában meg kell hozni a döntést.

Mind az Alitalia, mind a LOT számára a megmentőt jelentené egy új tulajdonos. A lengyel pénzügyminiszter-helyettes a múlt hét folyamán bejelentette, hogy megfontolják a légitársaság privatizációját több más légiipari vállalattal egyetemben. 

German Efromovich nem először veti fel egy európai légitársaság felvásárlását. Tavaly decemberben az üzletember ajánlatot tett a portugál TAP átvételére, amit azonban a kormányzat határozottan visszautasított. Ezt követően a dél-európai állam éppen múlt héten említette meg, hogy esetlegesen mégis privatizálná a nemzeti légitársaságot. Efromovich erre reagálva azt nyilatkozta, hogy jelenleg nem elsődleges szempontja a TAP megvásárlása.

 

Egyszerűbb vízumigénylés az Emirátusokba


Az air berlin légitársaság bejelentette, hogy az Egyesült Arab Emirátusok területére az online vízumügyintézés immár utasaik számára is elérhető az Etihad Airways és a TT Services együttműködése révén.

Aki airberlin-jegyet foglal Abu Dhabi (AUH), Dubai (DXB) vagy Al ain (AAN) városokba, online módon rendelheti meg vízumát az Emirátusokba az airberlin.com/uaevisa címen. 

A megadott linken ki kell tölteni a vízumkérő lapot és a megfelelő dokumentumokat feltölteni (pl. útlevél másolat, útlevél fénykép, airberlin- vagy Etihad-jegy szkennelt változata) és 5-7 munkanapon belül átküldik az elkészült vízumot.

Három fajta vízum igényelhető online módon:

Tranzit vízum (96 órás): a kiállítástól számított 14 napig érvényes és 4 napot (96 órát) lehet vele kinttartózkodni.

Egyszeri belépésre jogosít és nem hosszabbítható.

Díj: 83USD/300AED

14 napos vízum: a kiállítástól számított 14 napon belül kell felhasználni és a belépéstől számított 14 napig érvényes. Egyszeri belépésre jogosít és nem hosszabbítható.

Díj: USD123/AED450

Turista vízum: a kiállítástól számított 60 napig érvényes és a belépéstől számított 30 napig lehet vele kinttartózkodni.

Egyszeri belépésre jogosít.

Díj: USD110/400AED

A belépési szabályokkal kapcsolatos információk a http://www.mofa.gov.ae címen érhetők el.

Mivel az Etihad Airways felmondta regionális képviseleti szerződését a GSA Solutions nevű szlovákiai céggel, a magyarországi utazási irodák ezentúl az Etihad Airways-zel kapcsolatos kérdéseiket az etihad-sales@airberlin.com e-mail címre küldhetik el. 

 


Negyedszerre is: az Alitalia fedélzeti konyhája a legjobb


Immár negyedik éve sorozatban az Alitalia Magnifica osztályának innovatív fedélzeti menüjét tüntették ki a legjobbnak járó díjjal - közölte a légitársaság.

A "Best Airline Cuisine" díjat az amerikai Global Traveler magazin adja, aki már tíz éve kiséri figyelemmel az utazási szakma kivételes eredményeit.

Az idei "2013 GT Tested Reader Survey Awards" felmérésben több, mint 28000 utazó vett részt. Ez az elismerés díjazza az Alitalia azon törekvését, hogy teljesen megújítsa a fedélzeti szolgáltatásait az olasz konyha legjavát felvonultatva, a leghíresebb olasz tervezők által megálmodott kiegészítőkkel párosítva.

A Magnifica Business Class-on felszolgált menüt és borkínálatot az olasz régiók hagyományai inspirálják, összeállításukban az Olasz Konyha Nemzetközi Intézete (ALMA) ill. az Olasz Sommelier Szövetség segédkezik. A menü minden negyedévben változik és irányonként mást és mást kínál az utazóknak.

 

A Lufthansa is repülni fog Tokió-Hanedára


2014. március 30-tól a Lufthansa naponta indít járatokat a tokiói Haneda Repülőtérre Frankfurtból és Münchenből. Korábbi út célját, a tokiói Narita Repülőteret is kiszolgálja, ami 2014. március 30-tól Oszakán keresztül lesz elérhető Frankfurtból - közölte szerdán a Lufthansa.


A Lufthansával párhuzamosan a 2014-es nyári menetrend kezdetére az ANA is átrendezi és kibővíti Japán és Németország közötti csatlakozásait. A japán légitársaság a jövőben napi két járatot indít Frankfurtba a tokiói Haneda Repülőtérről. Eddig napi egy-egy járat szerepelt az ANA menetrendjében Naritából és Hanedából Frankfurtba. A jövőben az ANA müncheni járata is a Haneda Repülőtérről indul. 

Japán legnagyobb repülőtere Tokiótól délre, a városközponttól alig 14 kilométerre található. Az ide érkezők monoraillel, azaz egysínű vasúttal 15 perc alatt eljuthatnak Tokió belvárosába. Haneda Repülőtér kiváló csatlakozási lehetőséget nyújt az ANA partnerlégitársaság által üzemeltetett japán belföldi járatokhoz. A Lufthansa utasai a jövőben több mint 40 japán úti cél csatlakozó járatait vehetik igénybe. A legfontosabb csatlakozások Lufthansa járatszámhoz rendelt codeshare szolgáltatásként is foglalhatók.

Haneda városi repülőtér korábban főleg japán légitársaságok járatait fogadta. Miután a japán hatóságok úgy döntöttek, a repteret a nemzetközi járatok előtt is megnyitják, a Lufthansa az ANA-val, a legnagyobb japán légitársasággal folytatott szoros együttműködésének köszönhetően szerzett jogosultságot arra, hogy Japán legforgalmasabb repülőterére és egyben az ANA csomópontjára repüljön.

2014. március 30-tól újdonságot jelentenek az ANA menetrendjében a tokiói Narita Repülőtérről Düsseldorfba indított járatok. Ezt az útvonalat egy Boeing 788 szolgálja majd ki. A rendszeres járat összekapcsolja az anyaországgal a Németországban élő jelentős létszámú japán közösséget. 

A Lufthansa Csoport és az ANA 2012 áprilisa óta működik együtt stratégiai szintű vegyesvállalati keretek között. A jövőben a légitársaságok Németország és Japán között repülő utasai napi nyolc csatlakozás közül választhatnak. Ráadásul Tokióból Bécsbe és Zürichbe is rendszeresen indulnak járatok, amelyek mindegyikére váltható jegy a Lufthansa, az Austrian Airlines, a SWISS és az ANA légitársaságoknál.

 

 

 

Kuba, Dominika, Jamaika egyaránt szerepelnek a Condor téli menetrendjében.

A légitársaság Münchenből Kubába, Santa Clara városába is indít közvetlen járatokat. Így már négy desztinációra bővül a kubai kínálat Havannával, Varadero-val és Holguin-nal.

A magyar piacon a Bécs-Varadero közvetlen járat a legkeresettebb, de a budapesti indulásokhoz is remek csatlakozást biztosítanak a Lufthansa ráhordó járatai.

Dominikai Köztársaság szintén igen népszerű. Különösen Punta Cana, ahová szintén közvetlen járattal repíti utasait Bécsből a Condor. Természetesen minden esetben, így itt is indulhatunk Budapestről átszállással akár Punta Cana-ba, Puerto Plata-ba és a főváros Santo Domingoba is.

Új járat Münchenből Montego Bay, mely Jamaika legismertebb üdülőhelye. A mexikói Cancun, Mauritius, az indiai valamint a kenyai tengerparti város Mombasa szintén idén debütál. Mombasa-ba Bécsből is indul közvetlen járat.

Mint már korábban hírül adtuk, a Condor légitársaság folyamatosan modernizálja hosszú távú flottáját, melynek során a kabinbelső - az összes osztály (business, prémium economy, economy)  teljesen megújul a 2014-es nyári főszezonig.

 

Kilenc új célállomás Düsseldorf-ból

A Germanwings-zel, részben a Lufthansától átvéve - tudtuk meg csütörtökön a légitársaságtól.

A Germanwings jövő nyártól tovább erősíti jelenlétét a düsseldorfi repülőtéren, ahonnan kilenc új célállomásra indít majd járatokat. A 2014. június 1-jén megnyíló útvonalak egy részét a Lufthansa kínálatából veszi át a légitársaság. A Germanwings azonban új légi összeköttetéseket is kiépít majd, többek között Észak-Rajna–Vesztfália legnagyobb repülőtere és az olasz Ancona között.

A Düsseldorf és Hamburg között közlekedő 44 heti járat esetében a Germanwings 2014. június 1-jétől a Lufthansa egyik Németországon belüli fő útvonalát veszi át. Göteborg és Lyon szintén elérhető lesz esetenként naponta több alkalommal is. A Germanwings további új, Düsseldorfból elérhető útvonalai között szerepel Antalya, Szentpétervár, Bukarest (Otopeni), Wroclaw és Poznan. Utóbbi célállomásra már 2014. március 30-án elindítja új járatát a Germanwings.

 

Téltől panamázik az Air France

A 2013-as évi tél beköszöntével Panama is felkerült az Air France palettájára. A légitársaság heti három járatot indít a párizsi Charles de Gaulle repülőtérről. Az Air France-KLM ezzel a desztinációval megerősítette vezető pozícióját a dél-amerikai és a karibi térségben. A kínálat bővülése a Copa Airlines-szal való együttműködésnek köszönhető, amelynek központja a panamai Tocumen nemzetközi repülőtér - közölte csütörtökön a légitársaság.

A Norwegian teljesen meghódítja Gatwicket

Olyan mértékben, hogy 2014-től észak-amerikai járatokat indít London második számú repülőteréről. Teszi mindezt a Gatwickel kötött hosszú távú stratégiai megállapodás értelmében -közölte csütörtökön a légitársaság.

A norvég fapados 2009-ben kezdte meg müdését London-Gatwickről. Csak idén mintegy 2 millió utas repült a londoni bázison keresztel 25 desztinációra, melyek száma 2014-től 33-ra bővül köszönhetően az új, észak-amerikai úti céloknak is.

Ezek New York, Los Angeles és Fort Lauderdale lesznek. New Yorkba heti háromszor repül közvetlenül 2014 július 3-tól a légitársaság. Szintén július 3-val indul heti kétszer a Los Angeles-i járat, míg Fort Lauderdale heti kétszer közlekedik prémium economy) utasra székezve.

Bázisnyitási dömping: a Vueling meg Rómába megy

22 új útvonalat repül április 2-tól a - Budapestre több év kihagyást követően visszatérő - Vueling Róma Fiumicino repülőterén nyíló bázisáról - írja az AIRportal.hu.

A Vueling nyolc darab Airbus A320-as típusával készül indítani új római bázisát, amely április 2-tól nem kevesebb mint 22 útvonalat kínál majd az utazóközönség számára. Ezek között szerepelnek Alicante, Amszterdam, Athén, Berlin, München, Prága és Brüsszel is.

 

Mesterszakács a KLM járatain

2013. december 1-től Sergio Herman neve a biztosíték a fedélzeten felszolgált ételek magas minőségére a holland királyi légitársaság járatainak World Business Class osztályán. Ez már a második alkalom, hogy a KLM partneri szerződést köt a világhírű séffel, aki Hollandiában három neves éttermet is vezet: az „Oud Sluis”-t Sluis városában, a „Pure C”-t Cadzandban és a „The Jane”-t Antwerpenben - közölte kedden a KLM.


A világ leghosszabb útvonala A380-assal

December 2-án indult útjára a világ jelenleg leghosszabb, Airbus A380-800-as típussal üzemeltetett közvetlen útvonala Dubai és Los Angeles között - írja az AIRportal.hu.

A dubaji Emirates óriásgépe 16 óra 20 perces repülés után érte el Los Angelest, ahol diadalív vízsugaras köszöntéssel fogadták az először ide érkező, egyébként idén októberben átvett vadonatúj, A6-EEO lajstromú Emirates A380-ast. 

Az Emirates 2008 óta üzemeltet menetrendszerű járatokat Los Angelesbe. Az útvonalat nagy hatótávú Boeing 777 Worldliner (777-200LR) típusával indította a légitársaság, majd a hosszabb törzsű 777-300ER szériára váltottak. Azonban az egyre növekvő, már az egymilliós nagyságrendet is elért utasforgalom indokolttá tette a 489 férőhelyet kínáló, A380-800-asok forgalomba állítását. 

Los Angeles az Emirates útvonalhálózatának huszonharmadik olyan városa, ahová a légitársaság Airbus A380-assal repül.

A Los Angeles-i járat a Wikipedia összesítő adatbázisa szerint az útvonal távolságot tekintve, a Qantas Sydney - Dallas és a Delta Air Lines Johannesburg - Atlanta közötti járatait követően a világ jelenlegi harmadik leghosszabb, 13 420 km-es menetrendszerű légi viszonylata.

 

*
Ajánlatkérés
Felnőtt utasok száma:
Név (útlevél szerinti): *
Születési dátum:
Gyermekek száma:
Telefon: *
Email: *
Lakcím:
Útvonal:
Indulás időpontja:
Indulás helye:
Visszaérkezés időpontja:
Visszaérkezés helye:
Járat típusa:
Ülés osztály:
Egyéb kérések (preferált légitársaság, speciális étkezés: vegetáriánus, liszt érzékeny, egyéb)
*
Kérés elküldése